Dette indhold er sponsoreret 

Når hverdagen sparker ind og livet går stærkt, kan man til tider miste overblikket. Det hele bliver et stort rod, og man får heller ikke spurgt sig selv; hvordan har jeg det egentlig? Det handler i sidste ende om prioritering. Hvis man husker at prioritere sig selv og de ting, der gør, at man har styr på sig selv og sit liv, så vil ens stressniveau højst sandsynligt også falde derefter. Man kan gøre mange ting for at skabe orden og overblik, og vi vil gennemgå nogle af tingene i denne artikel. 

Sortering er en lifesaver

En nem måde at skabe mere fysisk overblik over dit liv er ved at skabe et form for sorteringssystem. Der er det vigtigt at finde nogle gode møbler, kasser eller lignende, som de eksempelvis har hos AJ Produkter. Med en masse sorteringskasser kan du hurtigt skabe orden i dine sager. Vælg nogle pæne kasser, hvis du går op i det æstetiske, og så er det ellers bare igang med at sortere og ordne. Saml alle dine vigtige papirer i en kasse, din datters legetøj i en anden og værktøjet i en tredje. Du kan bruge en gammel reol eller stativ til at opbevare kasserne, eller have dem stående, de steder, hvor de giver mest mening for dig.

En kalender holder styr på dine aftaler for dig

En anden nem måde at skabe mere overblik, er gennem en kalender. Det kan virke åndssvagt at skrive alt ned i en kalender, hvis man sagtens kan huske sine aftaler. Men der er noget rart og overskueligt ved at have alle sine planer stående, så man kan se det for sig. Det kan både være en online kalender på din telefon eller computer, eller du kan købe en pæn lille kalender til tasken, eller en stor familiekalender, som alle kan benytte sig af. Det giver dig mulighed for at overskue din uge og måned, hvor du har huller, og på den måde undgå at glemme aftaler eller dobbelt booke dig selv.

Få styr på følelseslivet også

Det kan være du tænker, ej det er sådan noget man gør, når man er 14 år gammel. Men en dagbog, er virkelig en god idé for rigtig mange mennesker. Det kan igen, måske virke åndssvagt og sidde og skrive sine følelser, indtryk og oplevelser ned. Men det kan fungere som din egen bedste ven eller psykolog. Du kan få lettet nogle ting fra dine skuldre, og samtidig kan du gå tilbage og reflektere over, hvordan du har haft det på et givent tidspunkt.