Dette indhold er sponsoreret

I en travl og hektisk hverdag med mange gøremål, kan det være at du føler, at du har glemt dig selv i forbifarten. Midt i madpakker, vasketøj, støvsugning og indkøb, føler du dig klemt og stresset, og det kan påvirke overskuddet og dit mentale helbred. Du husker garanteret at gøre alt muligt, for alle mulige andre, men du glemmer, at gøre noget for dig selv. Det er vigtigt at huske på, at for at være noget for andre, må du først og fremmest være noget for dig selv. Husk at forkæle dig selv og få ladet batterierne op, så du igen er klar til hverdagen, og alt det gode som den også bringer. Her får du nogle forslag til, hvordan du kan huske at forkæle dig selv. 

Planlæg en tur 

Træk tid ud af kalenderen til nogle dage med fokus på dig selv. Det kan være et wellnessophold i Jylland, eller en tur på et lækkert hotel. Det kan også være, at du har lyst til endnu mere tid og ro, og så kan du overveje en udenlandsrejse. Det handler mest af alt om, at du har tid og ro til at tænke på dig selv, og gøre det du har lyst til. Det kan være, at du gerne vil læse en god bog, høre podcast, eller se fjernsyn og spise take-away. Du skal gøre det, som giver mest mening for dig, og det du tror, der kan bidrage med mest fornyet energi efterfølgende. 

Få en hobby

En anden ting du kan gøre, for at skabe et lille åndehul i en travl hverdag, er at starte på en hobby. Du kan eksempelvis begynde til yoga, starte til fodbold, male keramik eller noget andet, som interessere dig. Det kan blot være en aften i ugen, hvor du forpligter dig til at lave noget andet, som ikke omhandler hjemmet eller arbejdet. Noget du finder interessant, og som kan skabe glæde hos dig.  

Hvad betyder noget for dig? 

Find ud af om der er noget, som dræner dig særligt meget. Det kan være, at du ikke bryder dig om at gøre rent. I så fald kan du overveje, om du har pengene til at forkæle dig selv med ugentlig rengøringshjælp. Det kan også være, at du synes, at det er en byrde at skulle handle ind og lave aftensmad hver dag. I så fald kan du overveje måltidskasser, eller at bestille mad udefra nogle gange i løbet af ugen. Det er en anden form for forkælelse, men det kan skabe meget overskud og glæde.