Grøntsagssmoothie

Grøntsagssmoothie | Lev sundt med en grøn smoothie

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold.

Lev sundt med flere grøntsager om dagen

Ifølge Fødevarestyrelsens anbefalinger bør man indtage 300 g grøntsager pr dag. Dog indtager den gennemsnitlige dansker kun 160 g grøntsager om dagen, dette er derfor langt under hvad der bliver anbefalet.

Grunden til dette, kan være at mange føler at grøntsager kan være utrolig kedeligt at spise i større mængder. Det er de færreste grøntssager som smager godt rå, det kræver derfor at man er villig til at bruge tid på at tilberede grøntsagerne inden man spiser dem. 

Grøntsager er utroligt sunde for din krop, da de bidrager din krop med en masse livsvigtige næringsstoffer og vitaminer. En hurtig måde at få sit daglige grønne indtag, er blandt andet via grøntsagssmoothies. 

Hos Greenwitch kan du med en af deres mange grøntsagssmoothie, opnå en masse grønt ved at drikke en af deres smoothie som udelukkende indeholder økologiske grøntsager, frugter og vand. De er derfor fri for unødvendige tilsætningsstoffer og andet kemi. 

Hvis din smoothie har en grøn farve, vil mange ofte tænkte at smoothien derfor er fyldt med grøntsager og ofte kun vil smage af dette, dette er dog ikke altid tilfældet. For det første skal en grøntsagssmoothie helst indeholde flere grøntsager end frugter, hvilket er for at sikre dig en masse næring, lavt frugtsukker og et stabilt blodsukker. 

For det andet kan en smoothie lavet primært på grøntsager sagtens smage både sødt og syrligt, her det en god ide at kigge på, om din grøntsagssmoothie også indeholder en smule citron, agurk, banan, ananas eller æble, som kan være med til at give den en frisk og læskende smag.

Drik dine grøntsager i en smoothie

Som sagt kan du nemt og hurtigt købe dine egne grøntsagssmoothie, du kan dog også nemt lave dem selv. Så længe du har en blender eller juicepresser, kan du hurtigt blende lige de grøntsager og frugter du ønsker og skabe en lækker og nærende smoothie, lige til dine behov.

Når du blender dine grøntsager rå udnytter du størstedelen af alle de mættende kostfibre og vitaminer, som sidder under skrællen af dine grøntsager.

Med en hjemmelavet grøntsagssmoothie, kan du nemt variere dit indtag af grøntsager, så du sikrer altid kan få de allerbedste grøntsager i sæsonen, og som er bedst for din krop at indtage. Dog er det altid vigtigt at huske på, at din krop behøver en varieret kost som selvfølgelig også består af fast føde, man kan derfor ikke blot erstatte sin normale kost med grøntsagssmoothie.

Eksempel på en grøntsagssmoothie som i den grad opfylder dagens grøntsagsbehov, er denne smoothie med broccoli, grønkål, pære og æble. Forskellige grøntsager bidrager med forskellige fibre og næringsstoffer, det kan derfor være en fordel at læse om de forskellige grøntsager og hvad de hver især bidrager med.

Om betalt indhold på Mydinners

Betalt indhold på Mydinners.dk er et betalt samarbejde mellem Mydinners og en annoncør. Annoncøren betaler for annonceformatet på Mydinners.dk, og annoncørens annoncer vil derfor altid være markeret med ‘betalt indhold’ eller ‘annonce’.

Annoncøren udvikler selv artiklens indhold, så der bliver kommunikeret, hvad annoncøren ønsker, og Mydinners’ medarbejdere er derfor ikke ansvarlige for fakta og indhold i annoncen.

Annoncerne skal dog stadig leve op til Mydinners’ nuværende krav til skrivestil, tone og kvalitet, så Mydinners’ læsere stadig kan forvente indholdsrige- og formålsorienterende artikler.

Relaterede artikler